14 Luty

Odżywianie a nasz wygląd

Żywienie ma ogromny wpływ na to jak wyglądamy i jak się czujemy

Od tego , co jemy zależy nie tylko stan naszego zrowia ale również to jak będziemy wyglądać za kilkanaście lat. Tajemnica gładkiej skóry , lśniących włosó i twardych paznokci i młodego wyglądu to właściwie skomponowany program  żywieniowy, obfitujący w niezbędne dla organizmu witaminy i pierwiastki.Ważne jest aby na skórę działać nie tylko kosmetykmi ( o których pamięta każdza z nas) od zewnątrz ale również od wewnątrz.

Pamiętajmy ,że nadmiar cukru w diecie , to nie tylko dodatkowe kilogramy ale również możę być to przyczyną utraty elastyczności i jędrności skóry ( zmiana struktur białkowych takich jak włókna kolagenowe ), pojawienie się zmarszczek. Może się również przyczyniać do powstawania pryszczy i zaskórników.Spożywanie owoców i warzyw ma ogromny wpływ na wyglad naszej cery. Bowiem są one skarbnicą witamin i minerałów, potrezbnych do prawidłowego funkcjonowania skóry.

Zasadniczym materiałem budulcowym , który przyczynia się do odbudowy komórek i odnowy większości tkane jest białko. Najbardziej wartościowe znajdziemy w mięsie, rybach , owocach morza, mlekui jego przetworach, nasionach strączkowych. Ważny jest kolagen, który bierze udział w procesach regeneracyjnych naskórka. Jego niedobór może spowodować  zwiotczenie skóry oraz nadmierne wypadanie włosów.

Ważnym składnikiem dla pięknej cery są też węglowodany. Nasz organizm wykorzystuje je jako źródło energii , witam z grupy B oraz błonnika. Składnik ten chroni również skórę przed nadmiernym preztłuszczaniem i pojawieniem się niekorzystnych zmian skórnych. Pamiętajmy aby węglowodany pochodziły z produktów zbozowych z pełnego przemiału oraz warzyw i owoców.

Za utrzymanie wody w komórkach odpowiedzialne są tłuszcze.Ich niedobór przyspesza starzenie się skóry i przyczynia się do powstawania zmarszczek, sprzyja wypadaniu włosów i problemom z paznokciami. Produkty bogate w kwasy tłuszczowe to oleje roślinne , ryby morskie, nasiona słonecznika, orzechy.

Ważne dla naszego wyglądu witaminy to 

A (retinol) - jej niedobór może powodować suchość skóry , łamliwość włosów i paznokci. Wspomaga gojenie ran , ma swój udział w produkcji barwnika skóry,

E - to ona dodaje naszej skórze blasku , opóźnia procesy starzenia , odpowiada za zachowanie elastyczności skóry , znajdziemy ją w olejach roślinnych, rybach , nasionach roślin oleistych, orzechach, avocado, pieczywie pełnoziarnistym,

C - zabezpiecza organizm przed wolnymi rodnikami, zapobiega starzeniu skóry i dotlenia komórki. Odpowiada za uelastycznienie naczyń krwionośnych. Znajdziemy ją w pomarańczach, cytrynach, mandarynkach , czarnej porzeczce, papryce, brokułach.

Pierwiastki takie jak :żelazo,miedź, cynk, jod,magnez, selen to pierwiastki niezbędne dla naszej urody. 

Ich niedobory to szorstka skóra , łamliwe paznokcie i włosy ,  rozdwajające się końcówki włosów, zły stan uzębienia, spadek odporności organizmu, wypadanie włosów, gorsze gojenie się ran.

No i oczywiście woda. To ona buduje nasze komórki warunkując jędrność i prwidłowe napięcie skóry, wspomaga usuwanie toksyn.

Stosując się do  tych uwag możemy sprawić ,że nasza skóra pozostanie dłużej gładka , a zmarszczki pojawią się później.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ