07 Maj

Kiełki

Kiełki ??? Lubicie

Przyroda kiełkuje Kiełki możemy wyhodować sami ale też dostępne są w sklepach. Ja zakupiłam na spróbowanie z zielonego groszku , bo nie miałam okazji skosztować nigdy. A Wy jakie lubicie ??? *kiełki lucerny -Są one bogate w witaminy A, B i E, a także w minerały (m.in. żelazo, wapń, magnez, fosfor). *Kiełki brokuła -zawierają oprócz witamin i minerałów cenny sulforafan. W kiełkach znajduje się 20 razy więcej tego przeciwutleniacza niż w warzywie. Kiełki brokuła zawierają witaminy: A, B (B1, B2, B3, B5, B6, B9), C, E i K1 oraz minerały: żelazo, magnez, fosfor, potas, wapń, cynk, selen i mangan. * Kiełki brokułu zawierają również koenzym Q10 i luteinę. Kiełki te charakteryzują się one pikantnym smakiem. *Kiełki buraka- posiadają witaminę A, z grupy B, C, są także źródłem cennych pierwiastków (kobalt, magnez, mangan, miedź, potas, wapń, żelazo). Dobrze wpływają na stan skóry, włosów i paznokci. *Kiełki ciecierzycy są źródłem minerałów - potasu, fosforu, cynku i żelaza oraz witamin z grupy B i A Należy je jeść tylko po uprzednim sparzeniu. *Kiełki fasoli mung są bogate w witaminy A i z grupy B (kwas foliowy, B1, B2, B5, B6, H), a także witaminy C i K1. Kiełki fasoli mung zawierają również duże ilości miedzi, manganu, magnezu, fosforu a także potasu, litu, jodu, cynku, żelaza, siarki i szeregu mikroelementów. *Kiełki kapusty - Są dobrym źródłem witamin (A, z grupy B, C, E) oraz minerałów: wapnia, żelaza, magnezu, cynku, potasu, manganu, fosforu, fluoru, selenu i siarki. *Kiełki koniczyny są łagodne w smaku.. Są źródłem witamin: A, B, C, E, K1 oraz minerałów: wapnia, żelaza, magnezu, miedzi, cynku, potasu, manganu, fosforu, fluoru, siarki i sodu. Działają wzmacniająco na system nerwowy i poprawiają trawienie. *Kiełki pszenicy są lekko chrupiące i słodkie w smaku. Są źródłem witamin: z grupy B i C oraz prawdziwą kopalnią składników mineralnych: manganu, selenu, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, krzemu, jodu, cynku, miedzi, siarki. Zawierają też koenzym Q. *Kiełki rzeżuchy są ważnym elementem diet oczyszczających stosowanych wiosną. Kiełki rzeżuchy charakteryzują się ostrym smakiem i zapachem (dzięki olejkom eterycznym), . Zawierają witaminy: A, z grupy B (B1, B2, B3, B9 -> kwas foliowy), C i K1, minerały: jod, wapń, żelazo igdalinę - witaminę B17 *Kiełki soczewicy tak jak kiełki fasoli mung, zawierają duże ilości kwasu foliowego, a także wszystkie inne (oprócz B12) witaminy z grupy B. Dodatkowo są źródłem witaminy C, która działa przeciwwirusowo oraz antynowotworowo i K1, posiadają też w swoim składzie składniki mineralne: magnez, fosfor, żelazo, potas, cynk, miedź, mangan, bor, krzem. Korzystnie wpływają na zęby i cerę. *Kiełki soi zawierają witaminy : C, K1 i z grupy B (kwas foliowy, B1, B2, PP, B5, B6) i minerałów: magnezu, wapnia, fosforu, żelaza, potasu, cynku, miedzi, manganu. *Kiełki żyta wzmacniają organizm, dodają witalności Kiełki żyta są bogactwem , witaminy E, żelaza, magnezu, fosforu, potasu i witaminy z grupy B. ******Kiełki groszku zielonego : Witaminy A, B, C, E i K Kwas foliowy, tiamina, ryboflawina, wapń, żelazo, magnez, niacyna, fosfor, potas i chlorofil

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ