04 Sier

Hurra..... dwie kreski - czyli co się dzieje w pierwszym trymestrze ciąży

Lęk, obawy, radość, płacz i inne emocje towarzyszą przyszłym mamom na widok pozytywnego testu ciążowego. Dręczące pytanie " czy będę dobrą mamą " , co będę mogła jako rodzić zaoferować swojemu dziecku ?  SIEBIE !!!

1.Dlaczego pierwszy trymestr jest bardzo ważny? Wiadomo, że kobieta w tym okresie odczuwa wiele zmian , emocji Na każdym kroku słyszy rady, że w pierwszym trymestrze musi szczególnie na siebie uważać, aby nic nie zagroziło ciąży. Dlaczego początkowe trzy miesiące są tak ważne? To właśnie w 1 trymestrze ciąży powstaje serce, a co za tym idzie układ nerwowy, zarysowują się szczęki, policzki, podbródek, usta, język, uszy, oczy i przyszły nos. Wostatnich dniach trzeciego trymestru dochodzi do powstania mini mięśni, kształtują się już kości, wszelkie chrząstki, kolana, oraz łokcie. Coraz lepiej pracują żołądek i nerki. W tym okresie kobieta powinna bardziej niż kiedykolwiek dbać o siebie, nawet prace domowe wykonywać wolniej i rozłozyc je na kika dni . 2. Dieta kobiet ciężarnych Z diety wykluczyć ser pleśniowy, brie, camembert, feta, oscypki - mogą zawierać bakterie mogące powodować poronienia lub powikłania zdrowotne u maluszka. Kogel-mogel to ryzyko zarażenia salmonellą. Surowe ryby i mięso , a nawet wędlina typu szynki parmeńskiej może doprowadzić do zakażenia . Do picia najlepsza woda, kompoty, czy ziołowe herbatki. W ciąży spadają wartości żelaza. Należy zatem dostarczać żelazo w produktach, które zawierają go najwięcej. Jedz zdrowo. Unikaj przetworzonej żywności , gazowanych , słodzonych napojów. Ewentualne preparaty witaminowe mogą wspomagać dostarczanie niektórych składników odżywczych, ale nie powinny zastępować zdrowo skomponowanych posiłków. Pamiętaj o warzywach i owocach, węglowodanach złożonych, pełnowartościowym białku i zdrowych tłuszczach roślinnych. Twoje menu powinno być zróżnicowane, aby nie brakowało Ci żadnych witamin i pierwiastków. W trakcie przygotowania jadłospisu dla ciężarnej, powinno się zwiększyć kaloryczość diety, gdyż musimy zapewnić dobre warunki rozwoju nowego członka rodziny. 3. Trening podczas ciąży. Ćwicz, ale umiarkowanie. Nie możesz zbytnio nadwerężać organizmu ćwiczeniami siłowymi czy bardzo intensywnym treningiem kardio. Joga, pilates, ćwiczenia na basenie, spacery wśród zieleni – to idealna aktywność fizyczna dla Ciebie. Kosmetyczkę, masażystę i fryzjera uprzedź,że jesteś w ciąży (oni jeszcze tego nie muszą widzieć :-) ), bowiem nie wszystkie zabiegi są dla ciebie wskazane a niektóre nawet zakazane. Pamiętaj, że ciąża nie jest powodem do paniki. Możesz zrobić wiele, żeby przebiegła spokojnie i bezproblemowo. Twoją zasadą powinna być ostrożność. A jeśli masz wątpliwości, co możesz robić, a czego nie, zawsze zapytaj o radę lekarza, który jest najlepszym doradcą. Są to tylko porady ogólne dla przyszłych mam , które nie mają żadnych wspóistniejących chorób.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ